2014. május 4., vasárnap

Jóbarátok

Sziasztok!
Úgy döntöttem, hogy az első valódi bejegyzésem egy sorozatajánló lesz, melyben kedvencemet tárom elétek.

Jóbarátok (Friends)

Évadok száma: 10 (1994-2004)
Főszereplők: Jennifer Aniston, Courteney Cox-Arquette, Lisa Kudrow, Matt LeBlanc, Matthew Perry, David Schwimmer
Személyes vélemény:
Azt kell mondjam, lényegében ezen a műsoron nőttem fel. Nem mintha '94-ben születtem volna, mindössze arról van szó, hogy mióta az eszemet tudom, a családom egyes tagjai előszeretettel nézték, ami miatt akaratlanul én is. Ahogy egyre cseperedtem fel, kezdtek világossá válni a poénok, így szépen lassan megkedveltem.
Ez az a fajta sorozat, amit nem lehet megunni. Mániákusnak tekinthető hozzátartozóim és jómagam jóvoltából a polcon pihen minden évad - kivéve a negyedik, az valahol elkallódott -, és határozottan jelenthetem ki, hogy ha legalább hússzor nem láttam minden epizódot, akkor egyszer sem. Annyira eredeti benne a humor, hogy képes vagyok újra és újra nevetni a vicceken, pedig már kívülről fújok mindent.
Maga a történet lényege tulajdonképpen annyi, hogy a hat húszas (a cselekmény előrehaladtával harmincas) éveit taposó, New York-i barát életét mutatja be. Szerelmek szövődnek és törnek darabokra, sokszor az élet a barátságukat is próbára teszi, miközben rengeteg visszatérő karakter fűszerezi amúgy is szórakoztató életüket.
A szereposztás szerintem csodás, annak ellenére, hogy a színészek közül nem mind lett keresett később. A hat fiatalt alakító előadó tökéletesen azonosult a karakterével, Rachel (Jennifer Aniston) jelképes Central Perk-be lépése indítja el a történetet. Eleinte finnyás, kényes, "apuci pici lánya" stílusával nem veszi le az embert a lábáról, azonban ahogy belecsöppen a nagybetűs életbe és elszakad a szüleitől, egy roppant kedves nő válik belőle. Természetesen megmarad eredeti önmagánál, ami azért remek, hisz így mosolyogtatja meg a nézőket. Monica (Courteney Cox-Arquette) a pedáns, tisztaságmániás, szokásai rabjává váló nőszemély minden áron férjet és gyerekeket szeretne, kutatja az igazit, viszont nem veszi észre, hogy az a bizonyos személy végig ott volt az orra előtt... Phoebe (Lisa Kudrow) talán a széria legbizarrabb szereplője, akit néhány szóval képtelenség lenne jellemezni. A maga perverz módján aranyos, természetfeletti dolgokba vetett hite pedig folyton kacagásra készteti az embert. Joey (Matt LeBlanc) az egy éjszakás kalandok híve, és mivel a tanulás nem meghatározó a múltjában, ostobaságával csal mosolyt az arcunkra. Ő az, akinek időre van szüksége, hogy leessen a tantusz, aki arról híres, hogy Hálaadáskor befalt egy egész pulykát, és képes volt megenni a Rachel által kreált banános, vaníliás húst. Ó, Chandler (Matthew Perry), aki a szülei válásával együtt járó traumát jópofasággal próbálja kompenzálni, szinte mindig van egy csípős megjegyzése. Ennek ellenére szerethető, ráadásul az egyik legmulatságosabb visszatérő személy, Janice is hozzá köthető. Ross, Ross, Ross... (David Schwimmer) Ő az a karakter, akit képtelen vagyok szavakba önteni. A maga módján őrült, paleontológus - illetve Joey szerint: polontológus, dinológus -, aki a tíz év alatt háromszor házasodik meg és válik el, de ahogy azt egy teljes részen keresztül ecseteli, egyik sem az ő lelkén szárad. Bár azt bevallja, hogy a második kicsit az ő hibája.
Olyan sztárok is felbukkannak a sorozatban, mint Alec Baldwin, Brad Pitt, Robin Williams, Reese Witherspoon, George Clooney, Bruce Willis, Susan Sarandon vagy Tom Selleck.
A néhol pocsék fordítás, eleinte furcsa öltözékek és a harmadik évadban bekövetkező brutális szakítás ellenére fantasztikus műsor, ami végigkísérte eddigi életemet és remélem, hogy továbbra is napi szinten fogok idézni belőle.
Az elmondottak alapján talán egyértelmű, hogy nem tudok kedvenc karaktert vagy epizódot választani.
Remélem tetszett az ajánlóm, talán felkeltette az érdeklődésedet, talán nem, de annyi bizonyos, hogy már többet tudsz a sorozatról és rólam. Ha észrevételed van, esetleg tetszett a bejegyzés, örülnék, ha elmondanád a véleményed, kíváncsi vagyok, hogy érdemes-e továbbra is efféle dolgokkal foglalkoznom.
További kellemes napot,
Bia

2 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem ezt a sorozatot, csak sajnos nem igazán van időm ilyeneket nézni. Nem sok részt láttam belőle, de amit láttam, az tetszett.
    Szerintem érdemes lenne ilyeneket csinálnod, itt is jól összegezted a történetet és a lényeget. Így tovább! (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Bori,

      Örülök, hogy írtál, köszönöm! Hű, valaki aki ismeri, éljen!
      Köszönöm, akkor mindenképpen folytatom.

      Millió puszi,
      Bia

      Törlés