2014. május 26., hétfő

Versenyfutás az idővel

Hú, ennek a címnek milyen Lopott idő  hangulata van... arról a filmről is készítek majd egy ajánlót!

Kedves olvasók!
Először is köszönöm mindenkinek, aki az előző bejegyzésemnél hagyott pár sort. Sokat jelent a lelkesedésetek és támogatásotok!
Másodszor pedig rátérnék a cikkem eredeti témájára. Hivatalosan is elérkeztünk a tanítási év utolsó előtti előtti hetéhez - legalábbis nekem 13-a az utolsó nap -, ez pedig egyet jelent tizenöt napnyi tömény tanulással, kivéve ha nálad a tanárok nem készíttetnek a diákokkal az osztályozó értekezletek napjára is kiselőadást. Köszönjük!
Ilyenkor értelemszerűen az ember idejét felemészti a dolgozatokra való készülés, szinte lehetetlennel határos minőségi bloganyagot kiadni a kezeink közül. Ezért úgy döntöttem elétek tárnék pár tippet, ami nekem segít a tanulásra koncentrálásban, így jut időm minden egyébre is. Előre leszögezném, hogy magamból indulok ki, tehát talán némely állítás rád nem lesz igaz.
Szerény személyem képtelen normálisan beosztani az idejét. Tegyük fel, hogy háromra hazaérek, ilyenkor legalább egy órán keresztül csak lötyögök - játszom a telefonomon (függőriadó!), eszem valamit, anyukámmal beszélek vagy egyszerűen csak ülök, mintha jobb dolgom nem is lenne. Azalatt a hatvan perc alatt egész nyugodtan memorizálhatnám, hogy mi az a fénytörés és minek az nekünk. Szóval első lecke: evés, otthoni teendők és esetleg átöltözés után jobb rögtön nekikezdeni a kínszenvedésnek, különben értékes percek vesznek kárba.
Miközben azt számolgatom, hogy mennyi annak a trapéz alapú hasábnak a felszíne és a térfogata, ami ennyi és ennyi centiméter élhosszúságú, gyakran ismét a kezembe ugrik az én drága Samsungom. Előfordul, hogy beindítok egy kis zenét, amivel az a baj, hogy százszorta lassabban haladok a megszokottnál. A Bloggert is ellenőrizni szoktam, hogy nem érkezett-e új bejegyzés az általam kedvelt oldalakon, valamint a Snapchat is sokszor előkerül (egy applikáció, mely csupán arra jó, hogy minden idődet elvegye, miközben a barátaiddal "képekben" kommunikálsz). Vagyis: okos ötlet az internetet egyszerűen kikapcsolni a telefonon, vagy ha Te is olyan vagy, mint én (tehát semmi akaraterőd ezen a téren és simán visszakapcsolod), akkor nemes egyszerűséggel nyomd meg a piros gombot és tedd el jó messzire, egy másik szobába vagy a szekrény tetejére.
Délutáni elfoglaltságaim közé tartozik, hogy a XXI. századi technikának köszönhetően órákon keresztül eszmecserét folytatok a barátnőmmel, ez a tevékenység pedig szintén idővámpírként tartható számon. Megoldás: ha az osztályodba jár a személy, akivel időd nagy részében beszélgetni szoktál, egyszerűen csak magyarázd el, hogy még nem készültél a holnapi témazáróra, talán még segít is a felvetődött kérdéseidben, ha ő már túl van a tanuláson. Ha pedig nem vagytok egy közösség tagja, esetleg másik osztályba vagy iskolába jár, akkor is teljes mértékig meg fogja érteni, hogy szeretnél javítani egy-két tárgyból. Ettől nem leszel kevésbé hű barátnő, hidd el!
Térjünk is át a mi kis virtuális világunkra. A tanév utolsó szakaszaiban minden diák átérzi, hogy nincs az íróknak és a szerkesztőknek tengernyi ideje. Ha előre tudod, hogy szerdán kémiából és nyelvtanból, csütörtökön pedig matekból és biológiából lesz valamiféle számon kérés, akkor nem tanácsos megígérni az izgatott olvasóknak, hogy pénteken már tudsz új fejezettel szolgálni. Ha úgy érzed képtelen vagy teljesíteni, inkább tarts egy kisebb szünetet, vonulj vissza erre az időszakra - persze csak ha utána újult erővel térsz vissza -, minthogy csalódás legyen a vége, mindkét fél részéről. A szünet végeztével viszont (olvasóként tanácsolom) olyan bejegyzéssel térj vissza, mely száz százalékig kiengeszteli az arra várókat.
Abban az esetben, ha az elkövetkezendő három hétben is aktív szeretnél maradni - mint jómagam -, akkor ha tanulásra kerül az idő, összpontosíts, légy hatékony és ne pazarold az idődet semmi fölöslegesre. Így ha már végeztél az iskolai teendőkkel, lepötyöghetsz egy újabb kritikát, cikket vagy részt.
Remélem mindenkinek sikerekben gazdag lesz ez a pár hét, legyetek ügyesek az iskolapadban!
Szerinted hasznos volt ez a cikk? Úgy érzed kihagytam valamit? A komment szekció tárt karokkal vár!
Valamint még egy kérdés: lenne kedvetek részt venni egy játékban? A lényege az lenne, hogy összegyűjtenék pár mozgóképet, és meg kéne tippelnetek, hogy melyik sorozat vagy ismertebb film egy-két képkockája látható. Ez inkább azoknak kedvez, akik szabadidejükben gyakran kapcsolódnak ki egy szórakoztató sorozat mellett. Te benne lennél ilyesmiben? Szívesen jelentkeznél? Csak akkor indítanám el, ha legalább néhány ember részt venne benne.

2 megjegyzés:

  1. Szia. :)
    Már az előző blogodat is olvastam, viszont csak most jutottam el odáig, hogy megjegyzést írjak. Lustaság bácsi nagyon jó barátom. :D
    Egyetértek veled, bár nekem jelenleg még nem ilyen az évvégém, "csak" 3 tantárgyból vizsgázom, abból az egyig szinte gyerekjáték. Nem úgy, mint a tavalyi év, bár akkor meg már nem igazán érdekelt a dolog, mert felvettek abba a suliba, amelybe mindig is menni akartam, csak az angol órákra kellett készülnöm az utolsó pár hónapban, na meg nyáron. Mondjuk elég jó agyam van, szóval nagyon nem kellett sose tanulnom, talán ezért végeztem a "Nem érdekel" érzés ellenére 4,8-as átlaggal. :)
    A játék dolog pedig érdekelne, hisz tanulás helyett én általában sorozatokat és filmeket nézek. :)
    További szép napot. ;)
    puszi, Lara

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Lara,

      Nagyon köszönöm, hogy írtál nekem pár sort, mindig örömmel fogadom a véleményeket. Akkor Te jól ismered Amy és Tay történetét... ó, úgy hiányoznak nekem!
      Vicces, hiszen nekem meg most van az a bizonyos év vége, mikor már különösebben semmivel nem tudnak megfogni a tanárok, hiszen felvettek az általam kiszemelt csodás gimibe. De még így is szeretnék minél kevesebb tárgyból négyest kapni, ez szerencsére sikerülni is fog. Sok sikert a vizsgáidhoz! :) Nekem sajnos nem ilyen az agyam, bár elég sok mindent befogad, a földrajzot képtelen, egyszerűen nem megy nekem ez az óidő meg röghegység és mikroelektronika dolog.
      Rokonlélek! Én is ilyen vagyok, inkább beteszek egy jó filmet tanulás helyett.
      Még egyszer köszönöm, hogy írtál, kellemes estét kívánok!

      Millió puszi,
      Bia

      Törlés